video mapping-ویدئو مپینگ-پروجکشن مپینگ

ویدئو مپینگ video mapping

 

ویدئو مپینگ video mapping که یکی از محصولات واحد نمایشگرهای ۳ بعدی تکنولوژی‌های نوین است، تصویرسازی و نمایش تصاویر ۳ بعدی متحرک بر روی تمامی سطوح  برجسته و مسطح را ویدئو مپینگ یا پروجکشن مپینگ می گویند.

۳D مپینگ یا پروجکشن مپینگprojection mapping  به شما این قابلیت را خواهد داد تا بدون عینک های ۳ بعدی بتوانید در تمامی سطوح تصاویری را به صورت ۳ بعدی مشاهده نمایید.

 

 

نحوه اجرا

ابتدا مکان و سطح مورد نظر را از لحاظ ابعاد و ساختار شناسایی کرده، و بعد نسبت به اندازه سطح اجرا، محتوای مورد توافق با کارفرما را تولید می نماید.

 

هزینه اجرای ویدئومپینگ

قیمت اجرای مپینگ (چه به صورت فروش چه اجاره ) بستگی به محیط اجرا ، ابعاد پخش تصویر، شرایط سطح اجرا و محتوای ۳ بعدی تولیدی متغییر بوده و بعد از کارشناسی اولیه بخش سخت افزار و پس از مشخص شدن سناریو هزینه کلی محاسبه خواهد شد.

می توانید جهت مشاوره و اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجموعه دمو کالا تماس حاصل فرمایید.

   ۰۲۱۸۸۲۲۲۰۳۱  |  ۰۹۱۲۹۲۷۸۵۱۳

 

پروژه های ویدئومپینگ مختلفی توسط مجموعه دموکالا در سراسر کشور اجرا شده که ویدئو آن در انتهای این صفحه قابل مشاهده است.

.

اجرای پروژه ویدئو مپینگ در میدان امام همدان به سفارش شهرداری همدان از تاریخ ۱ فروردین ۱۳۹۷ تا ۲۰ فروردین هر شب تا..

اجرای ویدئو مپینگ در نمایشگاه برج میلاد که در کنار هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت

پروجکشن مپینگ

بازدید فرمانده محترم نیروی دریایی ارتش از اجرای پروژه ویدئو مپینگ قایق تفریحی

تاریخچه ویدئو مپینگ

 

اگرچه اصطلاح “نقشه برداری طرح ریزی” نسبتاً جدید است، ولیکن این تکنیک در اواسط قرن بیستم توسط((Josef Svoboda)) یک صحنه‌نگار اهل چک توانست ویدئو مپینگ را در اکسپو ۵۸، نمایشگاه جهانی بروکسل در سال ۱۹۵۸ معرفی کرد. ((Lanterna Magika)) نام اجرای زنده ای بود که خوانندگان، رقصندگان و نوازندگان را در پس زمینه فیلم پیش بینی شده اجرا می کردند.

گونتر اشنایدر زیمسن یک طراح صحنه آلمانی بود که عبارت “نقاشی با نور” را ابداع کرد.

اثر مادام لئوتا

اثر مادام لئوتا، بر اساس استفاده از تکنیک در عمارت جن زده دیزنی. دیزنی لند در سال ۱۹۶۹، زمانی که جاذبه عمارت خالی از سکنه خود را باز کرد، اولین اثر پروجکشن مپینگ را به نمایش گذاشت، که شامل آواز نیم تنه های سه بعدی بود. چهره خوانندگان فیلمبرداری شد. بر روی فیلم ۱۶ میلی متری و بر روی نیم تنه صورت آنها نمایش داده شد تا نیم تنه ها متحرک به نظر برسند.

نمونه اولیه دیگر از نقشه برداری پروجکشن مپینگ در فیلم تلویزیونی جادویی اسرار آمیز تور در سال ۱۹۶۷ در طول صحنه بلو جی وی بود، که در آن تصاویر بر روی جورج هریسون پخش شد اجرا گردیده است.

نقشه برداری پروجکشن

رکورد بعدی نقشه برداری پروجکشن مربوط به سال ۱۹۸۰ است، زمانی که هنرمند اینستالیشن مایکل نایمارک از افراد در حال تعامل با اشیاء در اتاق نشیمن فیلم گرفت و سپس آن را در اتاق پخش کرد و توهماتی ایجاد کرد که گویی افرادی که با اشیاء تعامل دارند واقعاً آنجا هستند.

در سال ۱۹۸۴، استفان سونهایم تولید اصلی برادوی یکشنبه در پارک با جورج، به نویسندگی و کارگردانی جیمز لاپین، اولین استفاده شناخته شده از نقشه برداری ویدئویی را در یک نمایشنامه موزیکال اجرا نمود، در پایان قانون دوم، در دنباله جلوه‌های ویژه کرومولوم شماره ۷ که توسط بران فرن طراحی شد، برای نمایش تصاویر سینمایی متحرک از نظر هندسی درست بر روی سطح کره‌ای با قطر ۴ اینچ که بالای دستگاه کرومولوم قرار دارد، استفاده شد.

با توجه به محدودیت‌های روشنایی ویدئو پروژکشن در آن زمان، تصاویر با استفاده از فیلم ۳۵ میلی‌متری زنون ۷۰۰۰ واتی (با سرعت ۴۸ فریم در ثانیه) نمایش داده شدند. تصاویر فیلم به صورت دیجیتالی از پیش تحریف شده بودند تا به درستی روی کره از زاویه نمایش بالا در سالن به نمایش درآید.

اولین نقشه برداری ویدئویی

اولین باری که مفهوم نقشه برداری ویدئویی به صورت آکادمیک مورد بررسی قرار گرفت، در دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل در اواخر دهه ۱۹۹۰ بود، جایی که تیمی به رهبری رامش راسکار روی پروژه ای به نام ((دفتر آینده)) کار کردند تا دفاتر را به هم متصل کنند. مکان های مختلف با فرافکنی افراد در یک فضای اداری به گونه ای که گویی واقعاً آنجا هستند.

 

 

می توانید جهت مشاوره و اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجموعه دمو کالا تماس حاصل فرمایید.

   ۰۲۱۸۸۲۲۲۰۳۱  |  ۰۹۱۲۹۲۷۸۵۱۳

 

نمونه کارهای ویدئومپینگ

نحوه اجرا تکنولوژی 

ویدئو مپینگ Video Mapping  قابل استفاده در کنسرت ها، تالار ها، همایش ها، سمینارها، هایپر مارکت ها، رستورانها، مزون ها، بوتیک های پوشاک، گالری ها، بانک ها، نمایشگاه ها، نمای ساختمان، داخل فضای ساختمان و غیره…

نحوه اجرا

اجرای پروژه های پروجکشن مپینگ بستگی به محیط (داخلی,خارجی) اجرا دارد. در محیط خارجی پروژه اجرای ویدئومپینگ از پیچیدگی های مختلفی نسبت به محیط داخلی انجام می گیرد. و هیچ یک از پروژه ها شرایط یکسانی نسبت به تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری و همچنین تولید محتوا ندارند و به طور حتم زمانبندی هر یک نیز با یک دیگر متفاوت است.

محیط داخلی

اجرای پروجکشن مپینگ در محیط داخلی تجهیز تجهیزات سخت افزاری نسبت به محیط خارجی به سهولت انجام می گیرد. و نیاز به تجهیزاتی مانند باکس ip65 و تجهیزات دیگر نداشته و کنترل نور محیط و تنطیم لومنس ویدئو پروژکتور نسبت به محیط خارجی آسان تر خواهد بود.

محیط خارجی

اجرای پروجکشن مپینگ در محیط خارجی بسیار پیچیده و  هیچ پروژه ای حتی به اندازه ۵۰% نیز شباهتی به پروژه قبلی نداشته است. در محیط خارجی جهت استقرار ویددئو پرژکتور نیاز به تجهیزاتی مانند اتاقک های محافظ، باکس های امنیتی و ip65 های متمایز با هر دستگاه پروژکتور نسبت به نیاز به کار گرفته می شود.

مرحله اسکن  (کرو)  سطح اجرا که می تواند هر متریال و هر رنگی داشته باشد بسیار زمانبر و حساس بوده زیرا گاهی نیاز است از فاصله ۱۰۰ متری نمای ساختمانی را با چشم در مانیتور سرور کرو (curves) کنیم.

در بیشتر پروژه ها برای اجرا در محیط خارجی نیاز به دو یا سه یا… ویدئو پرژکتور است که این پرژکتور ها با هم سینک و مراحل تنظیمات خاصی را باید بر روی آنها پیاده سازی کرد که نگهداری آنها در شرایط مناسب یکی دیگر مشکلاتی است که در صورت نبود تجربه لازم پروژه با مشکل مواجه خواهد شد. به طور کل اجرای مپینگ در ابعاد وسیع بسیار پیچیده تر از ابعادکوچک است.

.

 Projection Mapping

نئون فلکسی و ماژول های ال ای دی

.

.

برای کسب اطلاعات بیشتر  در خصوص اجرای ۳D مپینگ بر روی نمای ساختمان وارد لینک زیر شوید

اجرای ۳D مپینگ بر روی نمای ساختمان

 

اجرای پروجکشن مپینگ نمای دموکالا

تماشا کنید تکنولوژی مپینگ در رستوران برای کسب اطلاعات بیشتر وارد لینک زیر شوید

تماشا کنید تکنولوژی مپینگ در رستوران

.

اجرای مپینگ بر روی میز رستوران دموکالا

برای کسب اطلاعات در خصوص اجرای مپینگ بر روی سرویس مبلمان وارد لینک زیر شوید

اجرای مپینگ بر روی سرویس مبلمان

.

اجرای مپینگ مبلمان دموکالا

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اجرای مپینگ بر روی مانکن وارد لینک زیر شوید

اجرای مپینگ بر روی مانکن و ویترین

 

اجرای ویدئو مپینگ بر روی مانکن کاری از دوکالا

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مشخصات فنی ویدئو مپینگ وارد لینک زیر شوید

پروژکشن مپینگ ماورای تصویر سازی

برای مشاهده تصاویر گالری ویدئو مپینگ وارد لینک زیر شوید

گالری تصاویر ویدئو مپینگ