محتوای تبلیغات در شبکه های اجتماعی

 

منظور از محتوای تبلیغات در شبکه های اجتماعی در اصل نوع یا همان فرمت اطلاعاتی است که به اشتراک گذاشته می شود. حال این محتوای تبلیغاتی می توان عکس یا ویدئو و یا متن و غیره../ باشد در این نوع از خدمات مجموعه دموکالا به نوع محتوای ویدئویی خواهییم پرداخت که بسیار مورد اهمیت برند ها و صاحبان رسانه ها و مخاطبان هدف قرار گرفته است.

البته شایان ذکر است که این بدان معنی نیست که دموکالا تنها محتوای ویدئو (رئال،انیمیشن) برای بازار بسیار جذاب و سودزای شبکه های اجتماعی ارائه می کند، این صفحه تنها به این موضوع یعنی ارائه محتوای ویدئویی تبلیغات در شبکه های اجتماعی اختصاص دارد.

محتوای تبلیغات در شبکه های اجتمائی

مسیر تازه شبکه های اجتماعی

امروزه تبلیغات و محتوای تبلیغات در شبکه های اجتماعی مسیری نو و شگرفی را در پی گرفته است . تبلیغات کاغذی و روزنامه ای , جای خود را به کلیپ های متنوع و تبلیغات اینترنتی داده است.

تبلیغاتی که روز به روز گسترده تر شده و رنگ و بوی جدیدی را به  خود گرفته است . انتخاب درست و صحیح المان های کلیپ های تبلیغاتی , برای هر حوزه تبلیغاتی اولین گام در جهت تولید یک کلیپ تبلیغاتی موثر و ماندگار میباشد . ویدئویی که در جهت و راستای مشتری های همان حوزه ساخته شده باشد , و رنگ و بوی سلیقه  و نیاز بازار هدف را در خود داشته.

واحد طراحی و تولید محتوا

در همین راستا , مجموعه دموکالا با به کارگیری تجربه حود در راستای تولید محتوای یونیک ،تیزر سازی،تبلیغات نوین،تکنولوژهای نوین تبلیغاتی و طراحی و تولید انیمیشن های ۲ بعدی و ۳ بعدی  , استفاده از نیروی کار جوان و ماهر و با بروزترین تکنولوژی ها و نرم افزار های روز دنیا , آماده خدمت رسانی در راستای تولید محتوای یونیک ویدئویی می باشد.

Social Networks

در ذیل اختصاصا به معرفی اختصاری تبلیغات اینستاگرامی می پردازیم

تبلیغات در فضای اینستاگرام امروزه توجه بسیاری از کارفرمایان را به خود جلب کرده است , تبلیغات در صفحاتی که هر کدام مخاطب های خاص خود را داشته و تا حد بسیار زیادی باز خورد مناسبی را خدمت کارفرمایان ارائه کرده است .

به طور کلی تبلیغات در فضای اینستاگرامی , از چند حیث به دسته های مختلف  تقسیم می شود . ( در این مبحث , بحث در مورد تنها تبلیغات ویدئویی می باشد , و نه تبلیغات با  عکس )

۱ ) کلیپ تمام رئال ( مستند گونه )

کلیپ های یک دقیقه ای کاملا رئال و واقعی که معمولا به صورت سریالی ساخته میشود و در فضای اینستاگرام منتشر می شود . برای مثال طبق سناریو و استوری بردی که قبلا با هماهنگی مشتری نوشته می شود , ۵ الی ۱۰ عدد و یا بیشتر کلیپ یک دقیقه ای سریالی ساخته می شود که بنا به سلیقه مشتری , برای مثال هر شب یکی از قسمت های کلیپ سریالی پخش خواهد شد .

علت این موضوع آن است که اگر در یک شب تمامی قسمت ها انتشار یابد , بیننده بعد از دیدن دومین کلیپ ۱ دقیقه ای دیگر حاضر به تماشای قسمت بعدی نخواهد بود و عملا قسمت های دیگر از بین خواهند رفت .

اما وقتی با سناریوی از پیش تعیین شده , هر شب یک کلیپ ۱ دقیقه ای انتشار یابد , بیننده فردا شب که قسمت دوم را بخواد ببیند با انگیزه و هیجان آن را دنبال خواهد کرد . یعنی کلیپ ها به نحوی بیننده را درگیر خواهند کرد و آنقدر جذاب ساخته خواهد شد که بیننده مشتاق به دیدن بقیه آن نیز می باشد .

با این روش بیننده دیگر با زور و اکراه تبلیغ را مشاهده نخواهد کرد بلکه با شوق و هیجان خود و با لذت از آن استقبال خواهد کرد .

در این نوع کلیپ ها , تنها از تصاویری استفاده می شود که کاملا واقعی و رئال بوده از استفاده از هرگونه انیمیشن خود داری میشود که بازار هدف خود را دارا می باشد .

۲) کلیپ تلفیق رئال و انیمیشن

این نوع کلیپ ها با همان توضیحی که در قسمت قبل داده شد ساخته می شوند و نحوه انتشار آن ها نیز مشابه هم هست . تنها تفاوت آن ها این است که در این نوع تبلیغات علاوه بر استفاده از تصاویر رئال و واقعی , انیمیشن و جلوه های ویژه بصری دخیل شده و تشخیص مرز بین واقعیت و انیمیشن را برای بیننده کاملا دشوار میکند . تصاویر انیمیشن و سه بعدی حرفه ای که فرق چندانی با تصاویر حقیقی ندارد و بیننده را کاملا مبحوت و مجذوب خود میکند

در برخی موارد نشان دادن بعضی تصاویر در واقعیت بسیار مشکل و یا پرهزینه خواهد بود و یا حتی گاهی اوقات نشدنی خواهد بود , برای مثال نحوه انجام عمل زیبایی و یا دندانسازی , نشان دادن زیر ساخت های یک ساختمان و یا نشان دادن نحوه کارکرد بعضی از دستکاه های بزرگ و صنعتی .

در این موارد ما به سراغ مدل سازی این مسائل به صورت سه بعدی و حرفه ای در کامپیوتر خواهیم رفت و آن ها را با جلوه های ویژه ی بصری نشان خواهیم داد تا بیننده نتواند تشخیص دهد این تصاویر واقعی هستند و یا انیمیشنی و کامپیوتری .

این مدل کلیپ های تبلیغاتی معمولا نسبت به دسته قبل طرفدار های بیشتری داشته و بازخورد مناسب تری را به مشتری می دهد . جلوه های انیمیشنی و کامپیوتری کسلی و یک نواختی را از فیلم میگیرد و بیننده را مشتاق دیدن کلیپ میکند , و پیام کلیپ بسیار عمیق بر روی ذهن بیننده اثر می گذارد .

۳ ) کلیپ های تمام انیمیشن و سه بعدی

این نوع کلیپ ها معمولا در حوزه هایی استفاده می شود که یا امکان فیلم برداری و نشان دادن پیام تبلیغی به بیننده وجود ندارد و یا این که انتقال مفهوم با استفاده از تصاویر حقیقی به بیننده ممکن نیست .

برای مثال نحوه کشیدن یک دندان خراب , و جا گذاری یک عدد دندان مصنوعی را در نظر بگیرید , نشان دادن همچین چیزی عملا مفهومی را به بیننده منتقل نمیکند و بیننده چیزی از آن سر در نمی آورد .

اما تصور کنید این فرآیند در سلسه تصاویری انیمیشن گونه با مدل سازی سه بعدی و دقیق , همراه با موشن گرافیک , یعنی توصیحات متنی و شکلی در طول فیلم , به بیننده نشان داده شود , آن موقع است که بیننده با دیدن یک یا چند کلیپ انیمیشنی کاملا مفهموم را درک خواهد کرد .

twitter logo-لوگو توییتر
لوگو اینستاگرام-دموکالا-instagram logo
لوگو تلگرام-telegram logo

دسته بندی های کلیپ های تبلیغاتی اینستاگرامی

این یکی از دسته بندی های کلیپ های تبلیغاتی اینستاگرامی بود که اختصارا توضیح داده شد .  با توجه به محدودیتی که اینستاگرام دارد , کلیپ ها در زمان ۱ دقیقه تهیه خواهند شد و از صفحه مربوطه پخش خواهد شد. دسته بندی دیگر تبلیغات اینستاگرامی , تبلیغات مستقیم و غیر مستقیم خواهد بود .

تبلیغات مستقیم

تبلیغات مستقیم تبلیغاتی خواهند بود که به صورت سنتی و معمول انجام می شود و طی آن , تبلیغ کاملا و منحصرا در حال تبلیغ یک محصول و یا خدمات می باشد .

 

تبلیغات غیر مستقیم

تبلیغات غیر مستقیم , بسیار پیچیده تر هستند , و طبیعتا تهیه آن , کارگردانی آن هم از نظر زمانی و هم از نظر مالی هزینه بر تر خواهد بود و بدیهی است که بازخورد بسیار گسترده تری خواهد داد .

تبلیغات غیر مستقیم , تبلیغاتی هستند که بیننده در حین دیدن کلیپ بار تبلیغاتی کلیپ را حس نخواهد کرد , بلکه در ناخودآگاه بیننده تاثیر مستقیم و بسزایی خواهد داشت .  این گونه تبلیغات معمولا طی یک کارگردانی از قبل انجام شده , طی یک سناریوی مشخص به معرفی  و توضیح غیر مستقیم در مورد یک محصول و یا یک خدمت کرده و در نهایت به صورت غیر مستقیم بر دید بینده تاثیر میگذارد.

 

جدول تعرفه کلیپ ها

 

 

قیمت بر اساس هر دقیقه

 

نام محصول

 

۹,۰۰۰,۰۰۰ الی ۵۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

 

کلیپ تمام رئال ( مستند گونه )

 

۱۵۰۰۰,۰۰۰ الی ۳۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

 

کلیپ تلفیق رئال و انیمیشن

 

۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان به بالا

 

کلیپ انیمیشن دوبعدی ( موشن گرافیک )

 

۲۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان به بالا

 

کلیپ های تمام انیمیشن و سه بعدی

 

قیمتها
  • *قیمت های فوق برای یک عدد داده شده است , برای تعداد ۳ , ۵ , ۷ , ۱۰ عدد به ترتیب ۵% , ۹% , ۱۴% , ۲۰% تخفیف اعمال خواهد شد .
  • *زمان تولید هر کدام از کلیپ ها با توجه به المان های استفاده شده متفاوت خواهد بود .
  • *قیمت کلیپ تمام انیمیشنی بسته به نوع فیلم  و  تعداد آبجکت هایی که باید ساخته شود متفاوت خواهد بود .
  • *قیمت های فوق برای تبلیغات مستقیم خواهد بود . برای محاسبه تبلیغات غیر مستقیم به هر یک از قیمت های بالا ۴۰% مبلغ اضافه میشود .
  • *در تصویربرداری های رئال و واقعی از به روزترین تجهیزات اعم از دوربین های فیلم برداری , پرنده های بدون سرنشین دوربین دار و … استفاده خواهد شد .